tirsdag 16. oktober 2007

Viltre dager!

Ja vel godtfolk!
Nå er vi i full gang med TeFT her. Endelig!
Kun superlativer kan beskrive disse første dagene som har vært fylt av mye utrolig moro og lærerikt! Og er ganske overbevist om at det kommer til å fortsette!

Vi kom hit til Fjellhaug på søndag ettermiddag/kveld og ble plassert på hver vår helt fantastiske 70-tallsmadrass, men kroppen er hundre prosent innstilt på det, så alt er herlig! Fikk hilse på noen av mine framtidige naboer og samboere og vi(gutta) koste oss ut i de sene nattetimer med diverse artige påfunn, og klokka ble cirka 03.30 før vi søkte drømmeland.


Mandag morgen fikk jeg for første gang hilse på hele gjengen, og det virker etter første inntrykk som en helt fantastisk gjeng å reise sammen med! Tre gutter og en skokk med jenter (9).
08.00 var det brutale tidspunktet vi måtte være parat denne dagen! Da var det frokost, og hvem andre enn de tre morgenfriske gutta var først til frokosten!
Dagen ble fylt me diverse informasjon om NLM's arbeid i Kenya og Norge, interkulturell kommunikasjon og bibellesing ++
Opplegget var ikke over før mørket var på vei igjen.
Etter et kort opphold i soveposen natta før og en lang og slitsom dag, ville det nok for mange vært et naturlig alternativ å gå og finne tannbørsten og soveposen fort, men det var ikke det som var første tanken vår. Siste gang jeg så på klokka var vel rundt 02.30, da det var cirka fem timer igjen til vi skulle stå opp. De siste timene hadde vi fylt med alt fra uendelige kortspill, til dype åndelige samtaler.



Tirsdag morgen spratt vi opp fra madrassene våre nok en gang og var klare for en ny dag med mye moro!
Opplegget for i dag var noe vi hadde sett fram til. Masse sang og moro før lunsj, hvor vi lærte sanger på Swahili og norske barnesanger. Rett og slett alt som kan brukes når vi kommer ut og blir bedt om å bidra med noe musikalsk (for det er så godt som en selvfølgelighet i Kenya).



Etter lunsj tok vi avgårde med minibuss til Løren-hallen, hvor vi spilte ishockey noen timer. Det var både skummelt og fantastisk gøy, noe man nok kan se utifra bildene.

Til høyre her kan du se Marie og Lene, som har et usedvanlig talent for ishockey!




Jeg kan innrømme at jeg ikke hadde særlig selvtillit da jeg spente mine to meter fast i noen sko med skinner under, men etter noen minutter ble jeg varm i trøya. Men at jeg var fantastisk glad i hver eneste pause da jeg kunne sette meg ned uten brudd i hverken halebein eller skalle, kan jeg si!



To dager har gått, og vi har nesten fem mnd igjen, noe jeg gleder meg utrolig mye til! Enda mer har det blitt etter vi kom hit.
Vi er i full gang med å lære oss swahili ( på frivillig basis :p) noe som er faktisk utrolig moro!
Fred ut til dere der ute !

Kwa heri! (ha det bra)

Ingen kommentarer: